Si Comey tengah SKODENG

Thursday 3 January 2013

Banjir oh banjir

Helewwww

 Waaah mood gedik gitew. Orang baru balik kampung lah katakan. Hewhew jgn jeles uols ;P
Sperti biasalah ujung2 taun ni negeri belah pantai timur memang tak sah kalo tak di landa banjir. Ada suka dukanya. tp part suka tu memang selalu terlebih. Swimming pool ori depan umah la kan, mana x best. Tang x syok tu time kena basuh umah, kemas dan susun2 balik barang2 afta banjir. Penat wehh, kemas satu umah kott, kalah time2 nak raya uolss.

Dekat2 nak weekend minggu lepas menjadi2 adik aku (yg sekarang praktikal kat kg) mengupload gmbar keadaan semasa bnjir di kg di fsbuk. Jeless i nyahhh. Panas bontot tau nengok. Ape lagi, sepantas kilat (laahh sgtt...) teros booking tiket balik kg. Cuti HR x approved so ape lagi MC lg laa guee. Ade aku kesahhh.

Pagi jumaat dikala warga kota masih bz dengan kerja masing2, aku dah mendarat dengan jayanya di Kb. Dengan semangat yg berkobar-kobar giteww taw. Alangkah frustnyee hatiku sesampai umah tgk2 semua dh kontang. Bnjir dah surut. Tinggal lumut ijau je menanti utk di cuci. Takpelahh, tahun depan ada bah 'banjir' lagi, kupujuk hatiku ini. Huk!

layan dulu gmbar2 bnjir disekitar kg guwee yg indah lg permai itu.
sumber ; dari pemberita yg x brtauliah-adik n kazen aku.



jalan nak masuk kampung aku. Kuak rentang best ni..





                                                    Depan n tepi umah aku. Dah mcam laut dah.




                                   Laman umah aku. Sempat masuk air ruang tamu n belah dapur je.


             Kat ruangtamu time aku sampai2 je kat umah. Persediaan bnjir gelombang kedua katanyeeee


Tapi kan, kannn... tak kesah dah x dpat maen air sebabbbbb ......


                          Mak kita masak nii!! My all time feberet. Ikan puyu bakar n asam pedas. Pehhh


okbyeeee, Muahhxx!!
     


No comments:

Post a Comment