Si Comey tengah SKODENG

Friday 11 January 2013

Annyeong-haseyo!

Annyeong-haseyo!

Korea giteww, nyampah tak nyampah tak ;P. 

Asalnye aku suka melayan Family Outing ngan Running Man. Major faktor *ayat nerdy* sebab aku suka Kim Jong Kook. Korang mesti kenal kan? Alaaa, si Kookie oppa dalam Running Man tu. Yang tiap kali kuar je dia mesti ada suara backgrond ''SPARTAAA!!!'' lepas tu ramai yg kecut perut sebab dia tafff gilers bodynya. Our love at first sight *Giteww* masa episod pertama dia join Family Outing. Shy shy orgnye even body builder. Comel. Hikhik *Muntah*

Ni la orang nyee. Omey omey *Pangg*



Lagu-lagu dia pulak romantik,mendayu-dayu je. Aku rase sebab tu kot ak minat dia. Sepesen ngan Anuar Zainku *perahsantan*

Ok ok, sebenarnya nak cite psl makanan korea je. Merepek lebih kann. Dalam Family outing tu dulu selalu ada slot2 yg diorang masak-masak, makan2. Nampak sedap gilers makanannya. Ape lagi ayuh kita JJCM ;-)

First time aku try makanan korea ni kat Oiso, Bangsar South. Dekat je dengan umah jalan kaki je.
Sedaaappp! Aku sangat mengesyorkan. Pelayan dia pon baik-baik. Senyum sokmo. Nak oder kena cakap korea *hehehe tipu je*. Tapi ayat2 basic bahasa korea jd mural kat dinding restoren dorang. Sambil makan, sambil blajar korea kann.


Kat bawah tu oden punya, Kimchi ramyun. Maveles. Ada letak seaweed sket. Yg macam mee kat atas tu Kak izat punye. Seafood Kal Kuk Su namanye. Light2 rasanya tapi sedap la jugak. Aku paling suka bachan atau side dishes yg macam bunga teratai tu. Crunchy dan lemak manis rasanya. Tak sempat pulak tnya namanya.

  

Sebelah kanan tu aku punya Soon Du Bu Jigae. Rasa pedas-pedas masam-masam. Sebab aku tak minat sangat Tauhu so macam menyesal gak oder yg ni. Sebelah kiri tu mavelesss. Sedap gilers. Chicken BBQ tapi aku rasa dia ada letak sesame oil kot. Must try ;-)

Lepas tu kat MidValley baru bukak korean restoren. Dubu-dubu namanya. Pon ok. Tapi aku rasa macam dah diolah tekak Malaysia.


Kak Mar punya. Spicy Udon Soup. Tapi dah tak spicy sangat sebab dah pesan awal2 asingkan kimchi. Portion banyak. Memang seksa gak aku tengok Kak Mar nak habiskan.
( Price : RM14.90)


Kak Mulan punya Chicken Soondubu Jigae. Sedap giler katanyee.
(Price: RM14.90)


Yang ni memang di akui sedap. Dua kali berturut-turut ak pegi oder yg ni. Korean Spicy Chicken. Pedasss gilerr woii mau berbirat bibir aku. Tapiii, sedappppp.. Makan pulak ngan pickle radish, dan seaweed soup tu. Pehh. Tapi nasinye kaler brown. Stail pulut2 gitu. Last aku pegi hari tu oder Chicken Kimchi Golgi. Not my taste. Masinn giler plus, macam ayam goreng letak kicap sikit2 je rupanya. Masin tu sebab Kimchi kot. Next time nak try Bibimbap diaa. Cam best je. Nyamm!


Thats all for today. Enjoy your weekend everyone ^^

Assalamualaikum.










`

No comments:

Post a Comment